صفحه اصلی » اخبار خودرو » معرفي ۱۰ خودروی اروپایی مورد علاقه در بازار آمریکا – قسمت اول

معرفي ۱۰ خودروی اروپایی مورد علاقه در بازار آمریکا – قسمت اول

car_and_driver_2008_10best-thumb
۲۱ بهمن ۱۳۹۳
0
822 بازدید

اگر از کسانی که برندهای اروپایی رادوست دارند، از علت این دوست داشتن بپرسید، دلیل مختلفی را ذکر می‌کنند. برخی ممکن است فرمان‌پذیری این نوع خودروها را به عنوان دلیل اصلی ذکر کنند. برخی دیگر مهندسی و کیفیت و برخی دیگر لوکس بودن و سطح تجهیزات آن‌ها را دلیل اصلی برتری مدل‌های اروپایی می‌دانند. در این میان برخی هم هستند که از پرستیژ خودروهای ساخت اروپا خوش شان می‌آید، مدل‌هایی که میراث‌خوار برخی مدل‌های قدیمی و اسطوره‌ای هستند و در طراحی خود از آن‌ها وام گرفته اند. علت این علاقه هرچه باشد،در این فرصت می‌خواهیم شما را با مدل‌هایی از خودروسازان اروپایی آشنا کنیم که در میان آمریکایی‌ها بسیار طرفدار دارند. این فهرست را وب سایت اینساید کار نیوز (insidecarnews) با نظرسنجی در ایالت‌های مختلف آمریکا تهیه کرده است.

 

۱-جگواراف‌تایپ

اگر تا حالا این فرصت را نداشته اید که پشت فرمان یک جگوار اف تایپ قرار گرفته یا حتی آن را از نزدیک ببینید، باید این فرصت را برای خود فراهم کنید. این خودرو یکی از زیباترین مخلوقات دست بشر است که امروز میتوان در صنعت خودرو از آن سراغ گرفت. اف تایپ به عنوان اولین رودستر جگوار طی سالهای گذشته، شاه کاری است که برای ایجاد جذابیت خود را چندان به زحمت نینداخته است. این خودرو از نظر طراحی بیرونی و داخلی هر رانندهای را به وجد میآورد. قابلیتهای فنی افتایپ نیز بی نظیر است و جگوار موتورهای مختلفی را روی آن پیشنهاد داده است.

 

 

 

۲- آئودی کیو ۵

بسیاری از حرفه ایها در حوزه خودرو معتقدند که آئودی کیو ۵ بهترین شاسی بلند لوکس در اندازه کوچک است. با وجود این جثه کوچک، پیشرانه کیو۵، بسیار قوی است و میتوان به راحتی تپه ها و مسیرهای شیب دار را با آن بالا رفت. مدل جدید این خودرو به یک پیشرانه دیزلی مجهز است که قادر است گشتاور بالایی را در عین مصرف کم تولید کند. چالاكي این خودرو باعث میشود که در مواقع الزام به سرعتی انفجاری دست پیدا کند. تجهیزات ایمنی استاندارد كيو۵ نیز آن را به گزینهای ایده آل برای خانوادههای کوچک تبدیل کرده است. طراحی داخلی کیو۵ نیز بسیار لوکس است که باعث میشود سفرهای لذت بخشی برای سرنشینان رقم بخورد.

 

 

 

۳- مرسدس‌بنز کلاس جی‌ ال

كساني كه در آمريكا زندگي مي‌كنند و دوست دارند یک شاسی بلند اروپایی داشته باشند، برای یافتن مدلی که چند ردیف صندلی آن کامل باشد، معمولا با کمی مشکل روبهرو خواهند شد. اما مرسدس بنز در مدل جی ال خود این مشکل را برطرف کرده است. دسترسی به ردیف سوم در این خودرو بسیار آسان است و افرادی که قدی در حدود ۱۸۰ سانتی متر دارند، میتوانند روی صندلیها به راحتی جای بگیرند. گزینه های پیشرانه نیز در این خودرو متعدد بوده و حتی میتوان مدلی با پیشرانه دیزلی سفارش داد. فرمانپذیری و کارکرد ترمزها نیز در این خودرو بسیار خوب است.

 

 

۴-فولکس‌ واگن پاسات

فولکس واگن قصد دارد بازار خودروی آمریکا را با توفان دو مدل اصلی اش یعنی پاسات و جنتا، از آن خود کند. پاسات برای آمریکایی هایی که به دنبال یک سدان متوسط و مجلل هستند، بهترین گزینه است. مدلی پاساتی که در بازار آمریکا فروخته میشود، بسیار جادارتر از مدلی است که به دست اروپاییان میرسد. فولکسواگن برای بازار آمریکا یک مدل با پیشرانه توربو شارژ ۱/۸ لیتری چهار سیلندر را طراحی کرده است که قدرت خارق العادهای دارد. یک پیشرانه ۳/۶ لیتری هم هست که در مدلهای ال ایی و ای ایی ال پاسات قابل بهره برداری هستند.

 

برای خواندن قسمت دوم این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید :

معرفي ۱۰ خودروی اروپایی مورد علاقه در بازار آمریکا – قسمت دوم


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات