صفحه اصلی » اخبار خودرو » معرفی بهترین های مازراتی – قسمت سوم

معرفی بهترین های مازراتی – قسمت سوم

Maserati_3200_GT_top
۲۳ بهمن ۱۳۹۳
0
688 بازدید

۱۱- مازراتی بورا

این خودرو را باید اولین ابر خودروي مازراتی دانست. در دهه۷۰ رقابت خودروسازان برای عرضه مدل جدید در این عرصه شدت گرفته بود و مازراتی هم مدل بورا را عرضه کرد. بورا مانند بسیاری از ابرخودروهای آن دوران در طراحی، ویژگی‌هایی آینده نگرانه داشت. این خودرو چند ماه پس از آن‌که سیتروئن کنترل شرکت مازراتی را در اوایل دهه ۷۰ در دست گرفت، وارد بازار شد. حضور این مدل در نمایشگاه ژنو ۱۹۷۱ سروصدای زیادی را در محافل خبری در پی داشت.

 

۱۲- مازراتی میسترال

این خودرو از جانشینان مدل جی‌تی۳۵۰۰است که در دو مدل کوپه و اسپایدار عرضه شد. از جمله ویژگی‌های میسترال بایدبه درِ موتور عریض و شیب‌دارش همراه با ورودی‌های هوای بسیار زیبا در کنار دو سپر کرومی یک دست با انحناهای بی‌نظیر در جلو و عقب اشاره کرد. این خودرو مجهز به یک شیشه عقب یک‌دست بی‌نظیری است. در نمای جلویی نیز جلوپنجره برآمده مازراتی را می‌بینیم که لوگوی نیزه سه شاخه مازراتی روی آن جای گرفته است.

 

۱۳- مازراتی کمسین

مازراتی در اوایل دهه ۷۰ مدل‌های بورا و مراک را عرضه کرد. اما مشتریان سنتی این برند خواستار مدل‌های لوکس‌تری بودند. بدین ترتیب مازراتی کمسین متولد شد. کمسین از نظر طراحی و شکل گوه‌ای‌اش شبیه دو مدل بورا و مراک است. با این حال این خودرو متفاوت با دو مدل مورد اشاره و با وجودی که اتاق مجلل‌تر از آن‌ها داشت، چندان مورد پسند شیفتگان مازراتی قرار نگرفت. از این کوپه دو در طی ۱۰ سال تنها۴۳۵دستگاه تولید شد. این خودرو به موتوری ۲۸۰اسب بخاری مجهز بود که می‌توانست حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند.

 

۱۴- مازراتی لوانته

طراحی یک مدل شاسی‌بلند توسط مازراتی با سابقه متفاوت و منحصر به فرد این برند شاید نوعی ارتداد محسوب شود. اما توجه لوکس‌سواران به این نوع مدل‌ها باعث شد که مازراتی از اصول خود تخطی کند. این خودرو برای اولین بار در قالب یک مفهومی و با نام کوبانک در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۱ ظاهر شد. عناصری طراحی منحصر به فرد مازراتی در این شاسی‌بلند متوسط از جمله جلوپنجره برجسته و قوس‌های چشم نواز روی بدنه در نمای عقب کامال مشهود است. مازراتی لوانته قرار است سال ۲۰۱۵ عرضه شود و یک پیشرانه ۵۳۰ اسبي زیر کاپوت این خودرو قدرت آن را تامین کند.

 

۱۵- مازراتی اس۵۰اف

در نگاه اول این مدل بسیار شبیه یک موشک است. در میان مدل‌های مازراتی، این خودرو از نظر ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی، یکی از نمادین‌ترین مدل‌های این برند است. اس۵۰ اف همچنین در دوران اوجش طی دهه۵۰ میلادی با پیروزی در مسابقات اتومبیل رانی گراندپري،عملکرد خوبی نیز از خود بر جای گذاشت. با توجه به این که دوست داران این مسابقات از اس۵۰ اف به عنوان یکی از زیباترین مدل‌های تاریخ برگزاری گراندپري نام برده اند، نام نبردن از این خودرو در فهرست بهترین‌های مازراتی کار دشواری بود.


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات