صفحه اصلی » اخبار خودرو » تولید نخستین اتوبوس گازسوز با استاندارد محیط زیستی یورو ۶ در ایران با همکاری آلمان

تولید نخستین اتوبوس گازسوز با استاندارد محیط زیستی یورو ۶ در ایران با همکاری آلمان

اتوبوس گازسوز
۲۹ آبان ۱۳۹۴
0
478 بازدید

نایب‌ رئیس هیات‌ مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا از تولید نخستین اتوبوس گازسوز با استاندارد محیط‌زیستی یورو ۶ با همکاری کمپانی بنز آلمان در ایران خبر داد.

احمد مرتضوی با اشاره به ظرفیت سالانه این شرکت برای تولید ۱۵۰۰ دستگاه خودرو گفت: در طرح توسعه شرکت که سال آینده افتتاح می‌شود، ظرفیت تولید به ۱۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد از افزایش ظرفیت جدید برای صادرات پیش‌بینی شده و در این زمینه مذاکراتی نیز با کشورهای همجوار صورت گرفته، به گونه‌ای که امیدواریم سال آینده حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد تولیدات خود را به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر کنیم.

معاون بازرگانی شرکت پیشرو دیزل آسیا بیان کرد: این شرکت با هدف کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، در زمینه تولید انواع اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس، میدی‌باس، اتوبوس ۱۸ متری بی‌ارتی ، ون و اتوبوس فرودگاهی فعال است.

مرتضوی افزود: مجموعه پیش‌رو دیزل آسیا از سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را با تولید قطعات خودرو آغاز کرد و در ادامه با همکاری شرکت‌های بنز آلمان و داف هلند و ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰۰ تن، به شرکتی خودروساز تبدیل شد.

وی با اشاره به کاهش روابط این شرکت با شریکان خارجی خود در زمان تحریم‌ها گفت: در حال حاضر به ویژه شرکت بنز علاقه‌مند به بازگشت به بازار ایران است به گونه‌ای که در سال جاری با مشارکت این کمپانی به طراحی و ساخت اولین اتوبوس گازسوز با استاندارد یورو۶ با توان ساخت داخل ۴۵ درصد و بر اساس تکنولوژی روز اروپا اقدام کرده‌ایم که در سیزهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری به نمایش عموم گذاشته شد‌.

نائب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا افزود: این شرکت آمادگی خود را به وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و محیط‌زیست برای اجرای بند ق تبصره ۲ قانون بودجه مبنی بر جایگزینی ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس دیزل فرسوده با اتوبوس گازسوز اعلام کرده و امید داریم با ورود این خودرو بتوانیم گام مثبتی در راستای محیط‌زیست و هوای پاک داشته باشیم.

مرتضوی اظهارکرد: ۷۰ درصد برخی محصولات این شرکت از جمله مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری مدل قدیم داخل کشور ساخته می‌شوند اما محصولات جدیدتر که با تکنولوژی‌ها روز دنیا همخوانی دارند از ۴۰ تا ۵۵ درصد ساخت داخل هستد و قطعات وارداتی آنها از برندهای مطرح اتحادیه اروپا از جمله ZF و بنز آلمان تامین می‌شوند.

وی گفت: شرکت پیشرو دیزل آسیا، از فرصت تحریم‌ها برای گسترش تحقیقات توسعه و داخلی‌سازی محصولات خود استفاده کرد و بعد از حضول توافق نیز به صورت مستقیم وارد مذاکرات با شرکت‌های اروپایی شد که با شرکت بنز برای تولید اتوبوس‌های CNG به توافق رسیده است و مذاکره با MAN آلمان ادامه دارد.

برچسب ها :

ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات