صفحه اصلی » مقالات تخصصی خودرو » چگونه آزمون عملی رانندگی را به راحتی قبول شویم !

چگونه آزمون عملی رانندگی را به راحتی قبول شویم !

مسافرت
۷ اسفند ۱۳۹۳
4
24,485 بازدید

سلام خدمت دوستان عزیز من تجربه ی شخصی یکی از دوستان  رو در اختیارتون قرار میدم!

همیشه سعی کنید از سرهنگ آزمون گیرنده غول نسازید که شب و روز رو از آدم می گیره و باید بیشتر وقت گرانبهاتون در مسیر آموزشگاه بگذرد! از این حرف ها بگذریم.

بریم سر جلسه آزمون شهری :

معمولاَ اسم ۳ یا ۴ نفر خوانده میشود بعد از اینکه پرونده ها ثبت کامپیوتر شد و به نوبت گذاشته شد نفره اوّل که پشت فرمون ماشین آزمون می نشینه از امتیاز بالایی بر خورداره! سرهنگ میگه حرکت کن! معمولاَ یه حرف رو ۵ یا ۶ بار میگه که هولتون کنه!

نکات اولیه ی حرکت: تنظیم صندلی و آینه ها،کمربند یادتون نره،قبل از استارت دنده رو خلاص کنین(به احتمال۱۰۰ % تو دنده هست)و کلاچ رو پایین نگه دارین و استارت بزنین و مجدد ماشین رو در دنده ی یک یا دو قرار دهید و دستی و راهنما رو فراموش نکنین. حالا بعد از رعایت نکات بالا می خواین حرکت کنین اوّل با آینه مسیر رو کنترل کنین و ۳۰ درجه سر ماشین رو به طرف خیابان برده و دقت کنید کنترل کلاچتون خوب باشه که ماشین خاموش نسه یعنی نیم کلاچ رو بخوبی انجام بدین و توقف کنید بر گرددید و از ناحیه ی چپتون به خیابان نگاه کنین ماشین نباشه! راستی اگه مطمئن بودید ماشین نیست باز نگاه کنین! چون افسر کاری نداره ماشین هست یا نه فقط حرکات شما رو داره کنترل می کنه! این مرحله رو که رد کردین عوض کردن دنده ها شروع میشه! البته شما فقط با دستور دنده ها رو زیاد می کنین ولی معکوس کردن دنده ها با خودتونه!

نکته: وقتی دنده رو کم می کنین سریع کلاچ رو ول نکنین! در موقع تعویض دنده هیچ گاه به دنده نگاه نکنین در هنگام معکوس کردن دنده به آینه ها هم توجّه کنین تا با ماشین پشت سری به مشکل برنخورید و خدای نکرده تصادف کنید.

هنگام تعویض دنده به این که رو کدوم دنده است بسیار توجّه کنین! در هنگام رسیدن به چهار راه ها و تقاطعها و خیابانهای کم عرض هم دنده ۳ نباشه حتی امکان داره خودش بگه بنداز ۳ بگو ممنوعه و دنده ی ۴ و ۵ کلا داخل شهر ممنوعه!

هنگام رسیدن به تقاطعها خوب سرعت رو کم کنین حتما دنده ی ۲ باشین و توقفات یادتون نره و به طرفین نگاه کنین اگه ماشین نیومد برین!

مرحله ی بعد مهارت در آینه هاست به این صورت که میگه برو چپ برو راست و … در این مرحله باید حواستون به آینه ها و راهنماها باشه(نه تنها در این مرحله بلکه بقیه مراحل)و میرسیم به پارک دوبله که معمولاَ از همه می گیره! و از مهمترین قسمت هاست! یعنی اگه تا اونجا ۲۰ باشی و اونجارو نتونی بری افتادی!

در هنگام پارک کردن به موارد زیر دقت کنین:

اولین کار باید از ممنوع بودن محلی که میخاین پارک دوبل انجام بدین مطمئن شوید مناطق ممنوع پارک رو در کتاب آیین نامه حتما یاد بگیرید و اگه ممنوع بود حتما با صدای بلند و رسا به افسر آزمون گیرنده یادآوری کنید ممنوعه و اگر اجازه داد اقدام به پارک کنار ماشین پارک شده کنید و ضمنا به فاصله ها اهمیت بدید و حتما کنترل آینه و راهنما و دنده ی دو یادتون نره. در پارک دوبله سرعتتون رو کم کنین و به اصطلاح آینه که از درب موتور ماشین پارک شده رد شد توقف کنید و حتما فرمون و ماشین صاف باشه و اگر نبود یه کم برین جلوتر و صافش کنید.

با همون راهنمای راست و دنده عقب حرکت کنید بصورت حرکت لاک پشتی و وقتی فرمان را چرخوندین به عقب بر گردین و ماشین ها رو کنترل کنین و حواستون به چهار گوشه ی ماشینتون باشه و خوب دقت کنید که فاصله ها کم یا زیاد نشه وقتی شما پارک کردین می گه قبول شدی بپر پایین!خوب دقت کنید سریع از خوشحالی نپرین پایین چون امتحان تموم نشده مخواد ببینه شما چکار میکنی دقت کنید اول دستی رو بکشین و اگه گفت ماشین رو خاموش کن دنده رو خلاص کنین و بعد اقدام به خاموش کردن کنید و بعد مجددا دسته دنده رو در دنده ی یک قرار بدین و کمر بند رو باز کنین و دست راست روی دستگیره و دست چپ زبانه قفل رو گرفته و با نگاه کردن به سمت چپ که وسیله ی نقلیه ای از کنار شما در حرکت نباشه بعد اقدام به باز کردن درب کنید و بصورت درست از ماشین پیاده بشین و توجه داشته باشید در مورد دور یک و دو فرمانه و پارک پل و پارک ال(سنگ چین)هم باید دقت لازم رو انجام بدین که افسر همه ی حرکات شما رو زیر نظر داره.

دقت کنید گاهی اوقات ممکنه یه حرفی بزنه تا بخواد ببینه عکس العمل شما در برابر ترس و استرس یا هول کردن چیه مثلا بگه چرا راهنما رو نزدی یا …. پس زود نترسین و هول نکنید مخواد شما رو امتحان کنه.

همه ی اینها در یک ربع ساعت یا کمتر صورت می گیره! رانندگی سادست سخت نگیرینش.

شاید بعضی ها بگن چه حوصله ای داره میشینه اینها رو می نویسه ولی اینها برای موفقیت و سلامتی شماست!

و دقت کنید یک سری خطاها قابل بخشش میباشد مثلا خاموش کردن یا راهنما نزدن برای یک یا دو بار ولی یک سری خطاها قابل بخشش نیست مثلا نادیده گرفتن قوانین و مقررات،برخورد ماشین با جایی،دخالت افسر در کار شما یا ترس و استرس و هول کردن.

همچنین از اینجا می توانید نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی را دانلود کنید

دانلود رایگان نمونه سوال امتحان راهنمایی و رانندگی برای سال ۹۳-۹۴

كتاب آيين نامه راهنمايي و رانندگی را می توانید از لینک زیر به صورت رایگان دانلود کنید

دانلود آیین نامه راهنمایی رانندگی ( آخرین چاپ ۹۳-۹۴ )

موفق و سر بلند باشین و نظر هم بدین!


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
  1. خیلی جالب بود دمت گرم

  2. خیلی ممنون واقعا مفید بود

  3. خیلی جالب و جامع بود

  4. thanks
    واقعا به کارم اومد
    خسته نباشین

نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات