صفحه اصلی » اخبار خودرو » مشکل به سرقت رفتن خودروهای بدون کلید

مشکل به سرقت رفتن خودروهای بدون کلید

startbutton
۲۸ بهمن ۱۳۹۳
0
551 بازدید

اگر صاحب اتومبیل جدید خارجی شده‌اید، این امکان بسیار وجود دارد که دارای سیستم امنیت بدون کلید باشد. چه بوسیله‌ی آن قفل ماشین را باز کنید و چه ماشین را روشن کنید، باعث آسان شدن کار هنگام رانندگی می‌شود. مگر اینکه همین امکان باعث دزیده شدن ماشین شما گردد. گزارش نیروهای پلیس در سراسر انگلستان حاکی از افزایش میزان سرقت ماشین‌های بدون کلید است، ولی در گزارش جدید پلیس شهری دلیل یک چهارم از سرقت‌های اتومبیل در کل لندن مشخص شده است.

طبق گفته‌ی دفتر پلیس شهری ۶۲۸۳ خودوری سواری و ون در طی سال گذشته در پایتخت توسط سارقان بدون داشتن کلید به سرقت رفته است. این رقم حدوداً می‌شود ۱۷ ماشین در روز. بر طبق گزارش‌ها سارقان از ابزاری استفاده می‌کنند، (که در اصل برای استفاده‌ی مکانیک‌هاست) که اطلاعات الکترونیکی اتومبیل را به محض اینکه صاحب خودرو آنرا قفل میکند ارائه می‌دهد. یا اینکه با زور وارد خودرو می‌شوند و تلاش می‌کنند از طریق پورت OBD اطلاعات الکترونیکی را دانلود کرده و آن را در زمان بسیار کوتاهی روی یک کلید جدید پیاده کنند.

ترانزیت فورد و ون‌های اسپرینترِ مرسدس بیشترین آمار سرقت را داشته‌اند، در حالیکه فیستاس فورد، برخی مدل‌های لاکچری بی‌ام‌و و لندروور هم در بالای این لیست قرار داشتند. این مدل‌ها به تنهایی هفتاد درصد سرقت‌های بدون کلید خودروهای سواری و ون ‌ها را تشکیل می‌دهند که باید برای خودروساز‌ها آمار نگران کننده ای باشد. ردبریج، نیوهام و هاورینگ محبوب‌ترین محله‌های لندن در سرقت بدون کلید بودند.

سارقان اتومبیل‌ها را در لندن نشانه می‌گیرند و آن‌ها را به اطراف شهر می‌برند تا قطعات آن را پیاده و به خارج_ عموماً آفریقا_ بفرستند. برای مبارزه با افزایش جرایم تکنولوژی، پلیس تلاش‌های عملیاتی را شروع کرده که طی آن مأمورین گشت کنارجاده ای انجام می‌دهند و برای شناسایی و دستگیری سارقان عملیات را بطور پنهانی پیش می‌برند.

پلیس شهری به شهروندان توصیه کرده مراقبت‌های مضاعفی در راستای امنیت خودروهایشان انجام دهند. اگر صاحب خودروی بدون کلید هستید، ظاهراً باید به فکر تعبیه قفل فرمان و قفل OBD باشید، خودرویتان را در ساعت اوج وقوع جرایم در مناطق روشن پارک کنید و ترجیحاً برای آن یک ردیاب تهیه کنید.

پلیس قصد دارد سرقت ماشین‌های بدون کلید را تا سال ۲۰۱۶ بیست درصد کاهش دهد و در حال حاضر درحال گفتگو با آن دسته از شرکت‌های خودروسازی است که خواهان تصویب قوانینی هستند که بواسطه‌ی آن ابزار مورد استفاده‌ی تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌ها به دست سارقان نیفتد. با توجه به رشد سریع تکنولوژی این امر کار بسیار دشواری است، اما شما میتوانید با اقدامات و مراقبت‌های بیشتر خود جلوی سارقان را بگیرید.


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات