صفحه اصلی » اخبار خودرو » معرفی بهترین های مازراتی – قسمت دوم

معرفی بهترین های مازراتی – قسمت دوم

Maserati_3200_GT_top
۲۱ بهمن ۱۳۹۳
0
679 بازدید

۵- مازراتی تیپو ۶۱ بریدکیج

این خودروی دو‌نفره روباز برای شرکت در مسابقات استقامتی طراحی و تولید شد. با وجودی که این خودرو با ذهنیتی آیرودینامیکی طراحی شده است، اما بخش‌های خاصی از آن نظیر گل‌گیرهای آرك‌ مانند و پنجره بسیار کوتاه آن این خودرو را از نظر زیبایی، ممتاز کرده است. اصطالح بریدکیج در نام این خودرو مربوط به شاسی خاص آن است. این نوع شاسی دارای ۲۰۰ قطعه است که بعدها در بسیاری از مدل‌های دیگر مازراتی نیز به کار گرفته شد. مازراتی تیپو توانست دو بار مقام نخست مسابقات نورنبرگ را که در مسیری به طول یک هزار کیلومتر برگزار می‌شد، از آن خود کند.

 

۶- مازراتی گیبلی

این خودرو توسط یکی از طراحان مشهور مازراتی در دهه ۶۰ میلادی به نام جورجيو جيوجيارو طراحی شده است. از ویژگی‌های طراحی ظاهری این خودرو باید به نمای عقب بسیار زیبا و همچنین نمای جلویی آن که شبیه پوزه کوسه است اشاره کرد. در واقع بخش جلویی گیبلی طویل، پهن و کوتاه است و این طور به نظر می‌رسد که این خودرو در حال خزیدن روی جاده است. با وجودی که ارتفاع این خودرو یکی از علل اصلی زيبايي آن است، اما این ارتقاع موجب محدودیت فضای کابین شده است. اما به نظر می‌رسد که زیبایی چشم نواز و بی‌بدیل این خودرو ارزش قربانی کردن فضای داخل کابین را داشته است.

 

۷- مازراتی امسی۱۲

چرا ام‌سی۱۲ به فهرست ما وارد شده است؟ لطفا به آن کمی بیش‌تر نگاه کنید. این خودرو برای حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی فیا جی‌تی که یکی از معروف‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی در جهان است، طراحی شده است. این مدل مازراتی بسیار خواهان دارد، زیرا تنها تعداد معدودی از آن برای رانندگی در جاده‌ها طراحی و عرضه شد. با وجودی که ام سی۱۲بر اساس مدل انزو فراری طراحی شده است، اما در برخی از ویژگی‌ها با این خودرو تفاوت‌های ماهوی دارد که از آن جمله می‌توان به پوزه بلندتر و پهن‌تر و حتی تیزتر از آن اشاره کرد.

 

 

۸- مازراتی کواتروپورته

کواتروپورته در واقع اولین تجربه مازراتی در بازار خودروهای لوکس بود که در سال ۱۹۶۳ اتفاق افتاد. با وجودی که طراحی این خودرو با طراحی سایر مدل‌های مازراتی متفاوت بود، اما این خودرو دارای ویژگی‌های اسپرت و ظریفی بود کهمازراتی با آن‌ها شناخته می‌شد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سقف بلند، شیشه‌های بزرگ و همچنین جلوپنجره بیرون‌زده آن اشاره کرد. کواتروپورت یکی از مدل‌های با اهمیت در کلکسیون مازراتی است و از جمله معدود مدل‌های این برند است که با پشت سر گذاشتن شش نسل، همچنان طرفدار دارد و مورد پسند دوست‌داران مازراتی است.

 

۹- مازراتی گرانتوریسمو

مازراتی گران‌توریسمو از جمله مدل‌های کم‌نظير در این فهرست است که به خیابان‌های ایران نیز راه یافته است. در این خودرو بار دیگر اعجار طراحان پينين‌فارینا را در طراحی مسحورکننده بدنه شاهده هستیم. ویژگی‌های طراحی در خودروهای مختلف مازراتی روی بدنه این مدل با انحناهایی که بی‌شباهت با شاه‌کارهای هنر تجسمی نیست، به کمال رسیده‌اند. مازراتی گران‌توریسمو البته از نظر فنی نیز کمال‌گرا است. موتور هشت‌سیلندر این خودرو قادر است ۴۵۰اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب و سرعت کم‌نظیری را خلق کند.

 

۱۰- مازراتی بریدکیج ۷۵ مفهومی

این خودروی مفهومی در واقع مدلی است که پينين‌فارینا برای بزرگ‌داشت هفتادوپنجیمن سالگرد تاسیسش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخارترین طراحان خودرو در دنیا رونمایی کرد. پينين‌فارینا با توجه به همکاری طوالنی مدت خود با مازراتی و پروژه مشترک جدیدی با این برند، تصمیم گرفت که لوگوی فراری را روی این خودرو نصب نکند. این خودرو مبتنی بر سبک بدنه مدل ام سی۱۲مازراتی که يك‌پارچه فیبرکربنی است، طراحی شده است. بدنه يك‌پارچه يا مونوکوک با شکل تخم‌مرغی خود، وزن زیادی را به اتاق خودرو تحمیل نکرده و حجمی را نیز از اتاق اشغال نمی‌کند. پينين‌فارینا متاثر از مدل‌های آینده نگرانه، سقفی شیشه‌ای و پهن را برای مفهومی بریدکیج مازراتی طراحی کرده است.

برچسب ها :

ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات