صفحه اصلی » اخبار خودرو » معرفی بهترین های مازراتی – قسمت اول

معرفی بهترین های مازراتی – قسمت اول

Maserati_3200_GT_top
۲۱ بهمن ۱۳۹۳
0
585 بازدید

مسابقه ای، لوکس، سوپر و جادهای. مازراتی برندی است که در همه این بخشها مدلهایی سرآمد را عرضه کرده است. برادران مازراتی به نامهای آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو در سال ۱۹۱۴ شرکت خود را تاسیس کردند. آنها در سالهای ابتدایی قرن بیستم فعالیتشان را در شرکت خودروسازی دیاتو متمرکز کرده بودند و خودروهای مسابقهای دولیتری طراحی شده توسط آنها برای این شرکت، قهرمانی مسابقات اتومبیلرانی گراندپري را به ارمغان آوردند. در۱۹۲۶ شرکت دیاتو تولید خودروهای مسابقه‌ای خود را متوقف کرد و برادران مازراتی از این شرکت جدا شدند و تصمیم گرفتند که فعالیت شرکت خودشان را توسعه دهند. حاال از زمان تاسیس شرکت مازراتی یک قرن گذشته و این شرکت در سال جاری میلادی صدمین سال تولدش را جشن می‌گیرد. به همین مناسبت تعداد ۱۵ مدل بسیار زیبای این شرکت را مورد بررسی قرار داده ایم. این مدل‌ها طراحی بی‌نظیری دارند و در موارد بسیاری الهام‌بخش برندهای دیگر بوده‌اند. به همین دلیل باید مدل‌های مازراتی در این فهرست را آثاری هنری از این خودروساز ایتالیایی صاحب سبک دانست.

 

۱- مازراتی آلفیری

در این مدل زیبا ظرایف طراحی از سبک‌های قدیمی عاریه گرفته شده‌اند تاهم ادای دینی باشد به تاریخ پرافتخار مازراتی و هم چشم اندازی را که این برند برای آینده خود در نظر گرفته است، ترسیم کند.هنگامی که آلفیری در نمایشگاه ژنو رونمایی شد ، زیبایی‌اش همه را به شگفتی و تحسین واداشت. انحناهای بخش انتهایی بدنه این خودرو بیش ازهر چیزی دیگری انسان را یاد مدل آ۶ جی‌سی‌اس سال ۱۹۵۴مازراتی می‌اندازد. اما فقط زیبایی این مدل، خیره‌کننده نبود. بلکه مشخصات فنی‌اش نیز هوش از سر همه می‌برد. یک پیشرانه ۴/۷‌ لیتری ساخت فراری با ۴۵۴ اسب بخار قدرت نیروی باورنکردنی این خودرو را تامین می‌کند.

 

 

۲- مازراتی آ۶ اس/۵۳ برلینتا

این خودرو یکی از الهام‌ بخش‌ترین مدل‌های مازراتی است و برخی آن را جذاب‌ترین مدل همه دوران‌ در شرکت مازراتی خوانده‌اند. مازراتی آ۶ اس/۵۳ برلینتا اولین مدلی بود که توسط پينین‌ فارینا برای مازراتی طراحی و برای اولین بار سبک طراحی صفحه فوالدی در آن به کار گرفته شد. مازراتی شاسی این مدل را شامل همه بخش‌های مکانیکی‌اش برای پينين‌فارینا فرستاد. این خودرو طراحی اسپرتی دارد و با ویژگی‌هایی از جمله رادیاتور بزرگ و عملکرد مسابقه‌ای‌ا‌ش با مدل‌های پیشین مازراتی تا آن زمان کامال متفاوت بوده است. جالب است بدانید که تنها چهار دستگاه از این مدل ساخته شد. از این رو کلکسیون‌داران با وجود قیمت بالای این خودرو، برای دست‌یابی به یکی از آن‌ها سر و دست می‌شکنند.

 

 

۳- مازراتی مراک

مازراتی مراک همان مازراتی بوراست با این تفاوت که این خودرو دارای موتوری وی ۶ با چهار صندلی است. مراک در سال‌های ۱۹۷۲تا ۱۹۸۲تولید شدو طراحی بی‌نظیرش بسیار جلب توجه کرد. با وجودی که بورا اولین محصولی بود که پس از اتحاد دو شرکت مازراتی و سیتروئن طراحی و تولید شد، اما این خودرو در طراحی خود ریشه‌های ایتالیایی بیش‌تری دارد تا مراک که سبک طراحی‌اش با ویژگی‌هایی غیرمتعارف، به سبک‌های فرانسوی نزدیک‌تر است. فرمان بیضی شکل از جمله این ویژگی‌ها بود که آن زمان فقط می‌توانستید در مدل‌های فرانسوی آن‌ها را ببینید.

 

۴- مازراتی ۳۵۰۰ جی تی

این خودرو در واقع اولین تلاش شرکت مازراتی در طراحی مدل‌های گران‌توریسمو است. گران‌توریسمو اصطالحی است که به خودروهایی برای طی کردن مسافت‌های طولانی، الطاق می‌شود. اين نوع خودروها اگر واقعا جي‌تي باشند، اين مشخصه را دارند كه گشتاور زيادي در دورهاي پايين موتور در اختيار راننده قرار مي‌دهند تا نياز به تعويض دنده در جاده‌هاي برون‌شهري و پرفراز و نشيب، كم‌تر شود. این خودروها دو در و کوپه بوده و دو صندلی با قابلیت ارتقا به چهار صندلی را در خود جای می‌دهند. از ویژگی‌های زیبای طراحی این خودرو می‌توان به خط سقف بسیار زیبای آن اشاره کرد که بسیار چشم نواز و به یاد ماندنی است. از این مدل زیبا تنها ۲۲۱۰ دستگاه تولید شد. بعدها مدل روباز این خودرو نیز طراحی و عرضه شد، اما نتوانست به اندازه مدل کوپه در دل شیفتگان مازراتی جا باز کند.

 


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات