صفحه اصلی » مقالات تخصصی خودرو » طریقه ی تعویض فیوز خودرو

طریقه ی تعویض فیوز خودرو

130942.image3
۱۳ دی ۱۳۹۳
0
3,214 بازدید

اگر ظبط شما قطع شود ، راهنما و چراغ های شما از کار بیوفتد یا ما بقیه قطعات برقی اتومبیل شما کار نکنند ، در اکثر موارد در اثر سوختن فیوز می باشد.

شما به راحتی می توانید با کمترین هزینه فیوز ها را تعویض نمایید ، اکثر اتومبیل ها دارای دو جعبه فیوز می باشند یکی داخل موتور مطابق شکل زیر

 

جعبه فیوز خودرو

 و دیگری زیر داشبورد ( معمولا زیر فرمان )

جعبه فیوز خودرو

 

جعبه فیوز به راحنی قابل تشخیص است و تعویض یک فیوز سوخته امری بسیار ساده می باشد ، تعویض یک فیوز برای شما بسیار کم هزینه تر است تا اینکه به یک تعمیر کار مراجعه کنید ، بنابراین با صرف چند دقیقه وقت و پیدا کردن دفتر چه راهنمای اتومبیل خود می توانید این کار را انجام دهید .

تعویض فیوز خودرو

توجه : قبل از آن که درب جعبه فیوز را باز کنید از خاموش بودن اتومبیل خود مطمعن شوید ، هرگز از یک فیوز با آمپراژ متفاوت با نمونه ی قبلی استفاده نکنید ، فیوز جدید باید از نظر سایز و رنگ با نمونه ی قبلی مطابقت داشته باشد .

همانگونه که در تصویر می بینید بدنه ی یک فیوز به صورتی است که به شما نشان می دهد که فیوز سالم و یا سوخته است .

فیئز شیشه ای

اغلب خودرو های جدید دارای فیوز کشی است که در داخل جعبه فیوز قرار گرفته شده تا به راحتی فیوز ها را جابه جا کنید ، شما با نگاه به بدنه ی شیشه ایه فیوز در صورتی که سوخته باشد می توانید از این هم مطلع شوید.

اگز از فیوز شیشه ای لوله ای شکل در اتومبیل شما استفاده شده باشد به دنبال رنگ سیاه بر روی بدنه ی شیشه ای آن یا قطع شدن الکترود آن بگردید ، برای درآوردن این فیوز سوخته باید از انگشتان دست خود یا گیره ی مخصوصه آن استفاده کنید .

فیوز سالم

توجه : برای جلوگیری از شکستن فیوز ابتدا سعی کنید یک سمت آن را بالا بکشید و مطمعن شوید که فیوز سوخته است ، سپس فیوز جدید را در محل با فشار قرار دهید .

بعد از آن که شما فیوز سوخته را تعویض نمودید قطعه ای که در اثر سوختن فیوز کار نمی کرد را امتحان کنید در صورتی که همچنان قطعه فعال نبود نیاز به تعمیر تخصصی یا تعویض آن دارد.

 


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات