صفحه اصلی » مقالات تخصصی خودرو » چگونگی کار سیستم گرمایش و تهویه خودرو

چگونگی کار سیستم گرمایش و تهویه خودرو

a-typical-car-heating-system_w400
۲۱ آبان ۱۳۹۳
0
1,223 بازدید

نمونه سیستم های گرمایش خودرو

خودرو های جدید به طوری طراحی شدن که درون خودرو جریان هوای دائمی داشته باشد و هوای درونی خودرو مطبوع بماند حتی مواقعی که تمام پنجره ها بسته اند.

هوای ورودی به خودرو میتواند به وسیله موتور گرم شود.که به وسیله آن شیشه های خودرو را از گرد و غبار تمیز نگه دارد و همچنین دمای درونی را در دمای معین نگه دارد.

جریان هوا:

از مجرا بزرگی که در جلوی ماشین قرار دارد هوا ورود پیدا میکند ، این مجرا جوری قرار داده شده که وقتی خودرو در حال حرکته سر مدخل تحت فشار هوای زیادی قرار میگیرد و هوا به زور وارد میشود ، از سر مدخل هوا وارد میشود که به وسیله موتور اگر لازم باشد گرم می شود ، راه ورودی دیگری که برای هوا وجود دارد از طریق شبکه است که در بالای کلاهک قرار دارد.

از طریق هواکش که روی داشبورد قرار داردهوا داخل ماشین میشود ، همچنین هواکش میتواند تنظیم بشود روی صورت فردی که بر روی صندلی جلو خودرو قرار دارد.

برخی از خودرو ها برای صندلی و سرنشینان عقب مجرای هوا دارند ، در ماشین قدیمی شکافی در پایین شیشه جلو قرار داره و در ماشین های جدید در جلوی شیشه جلو که که اجازه میده جریان هوای گرم دمیده بشود روی شیشه ها که مانع نشستن گرد و غبار روی شیشه می شود.

بر روی ماشین های جدید تمام نقطه های ورودی یک شاستی دارد که به باز کردن و بستن مجرا کمک میکند.

در صندلی های عقب هوا کش خروجی وجود دار که تحت فشار کم هوا قرار دارد وقتی که ماشین شرو به حرکت میکند هوا از مجرا خروج پیدا میکند بنابراین جریان هوای مداومی را ایجاد میکند.

دستگاه تولید گرما :

در ماشین های که با آب خنک میشوند پوشش دستگاه گرم کننده شامل یک رادیاتور کوچک است که آب گرم موتور را به وسیله لوله آب میگیرد.

هوای ورودی که وارد میشود به خودرو به داخل رادیاتور رفته و در آنجا گرم میشود.

در خودرو ها یک فن الکتریکی وجود دارد که میتواند هنگامی که ماشین ساکن است هوا را به روی سیستم بدمد .این فن میتواند در صورت نیاز روی سرعت های متفاوت تنظیم شود.

دمای که هوا باید داشته باشدتوسط سیستم تهویه خودرو یا شیر آب خودرو کنرل میشود .شیر آب معمولا در ماشین های جدید وجود دارد.

سیستم تهویه خودرو


ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات