صفحه اصلی » اخبار خودرو » جزئیات وام ۲۵ میلیونی خودرو

جزئیات وام ۲۵ میلیونی خودرو

1415808863730_isna-5
۲۸ مهر ۱۳۹۴
0
615 بازدید

در حالی با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی و اجرای سیاستهای اعتباری بانک مرکزی، ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای تحریک تقاضا در بازار راکد خودرو خواهد بود که نوبخت خطاب به آنها تاکید کرده که باید در ازای این اقدام کیفیت تولیدات خود را افزایش و با قیمت مناسبی عرضه کنند.

بر این اساس در یک دوره بازپرداخت ۷ ساله تا سقف ۲۵ میلیون تومان و تامین مالی حداکثر ۸۰ درصدی برای خرید خودروی داخلی پرداخت می شود که البته سود تعیین شده برای این تسهیلات ۱۶ درصد است؛ سود منابعی که بانک مرکزی با نرخ ۱۴ درصد در اختیار بانکها قرار خواهد داد.

در حالی مدیران اقتصادی بر این باورند که ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی می‌تواند موجبات فروش خودروهای در انبار مانده خودروسازان را فراهم آورد که در مقابل از شرکتهای خودرو سازی به دلیل ایجاد شرایط تحریک تقاضا برای خرید خودروهای آنها مطالباتی نیز دارد.

امروز-سه شنبه- سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به این تسهیلات و همچنین اثر آن در چرخه اقتصادی داشته و با این توضیح که صنعت در رشد اقتصادی سهم قابل توجهی دارد و بخش خودرو در صنعت واقعا محرک و اثر آفرین است از انتظارات مردم از خودروسازان نیز سخن گفته است.

نوبخت عنوان کرد که بیان انتظارات و مطالباتی که مردم و مصرف کنندگان نسبت به بخش خودرو دارند را بارها شنیده‌ایم و آنها انتظار دارند که خودروها با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تری عرضه شود. در عین حال که من در بازدید از ایران خودرو مطالبات مصرف کنندگان را مطرح کردم .

وی به درخواست دولت از خودروسازان در مقابل شرایطی که برای آنها فراهم آورده هم اشاره داشت و گفت که مطالبات ما این است که خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت اقدام کنند و اگر چه اکنون هم برنامه‌هایشان در همین زمینه است ولی ما نیز باید دقت لازم را در این باره باید داشته باشیم.

به گفته نوبخت صنعت خودروسازی و کالاهای مصرفی بادوام حتما باید به افزایش کیفیت توجه کنند منتها باید به این مساله نیز توجه داشت که ابتدا کمک کرد انبارهایشان که الان پر است خالی شود و پس از آن با ارائه تسهیلات بتوانند کیفیت خود را افزایش دهند.

تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو در حالی بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد که برآوردها نشان می دهد برای این تسهیلات در دوره ۷ ساله و با سود ۱۶ درصد، باید ماهانه حدود ۴۹۰ هزار تومان قسط پرداخت شود و در مجموع رقمی نزدیک به ۴۱ میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد.

برچسب ها :

ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات