صفحه اصلی » اخبار خودرو » پیش بینی و ردیابی آفتاب توسط خودروهای خورشیدی تیم دانشگاه میشیگان

پیش بینی و ردیابی آفتاب توسط خودروهای خورشیدی تیم دانشگاه میشیگان

1445347009484_world-solar-challenge-fifteen-27
۲۸ مهر ۱۳۹۴
0
597 بازدید

تیم خودرو خورشیدی دانشگاه میشیگان در مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا از فناوری ابداعی آی بی ام که قادر به پیش بینی و ردیابی آفتاب است برای قرار گرفتن هر چه بیشتر در مسیر آفتاب و شارژ هر چه بهتر باتری های خودرو استفاده می کنند.

رالی بزرگ خودروهای خورشیدی (World Solar Challenge) با رقابت ۵۰ خودرو از سراسر جهان برای طی کردن مسافتی سه هزار کیلومتری در مسیر شهرهای داروین در شمال استرالیا تا آدلاید در جنوب این کشور برگزار می شود. این رقابتها از روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) آغاز شده و انتظار می رود که خودروهای برنده ظرف چهار روز به مقصد برسند.

سیستم پیش‌بینی خورشیدی که توسط آی‌بی‌ام طراحی و توسعه یافته، حرکت ابر‌های بالای سر را ردیابی کرده و به تیم خودرو خورشیدی دانشگاه میشیگان (UM) امکان می‌دهد که حرکت خود را به نحوی تنظیم کند که حداکثر میزان انرژی خورشید را جذب کند.

قرار دادن خودرو خورشیدی زیرآسمان آبی بدون به خطر انداختن سرعت چالشی جدی برای تمام تیم‌های شرکت کننده در مسابقات خودروی خورشیدی استرالیا (WSC) است. شرکت کنندگان زمانی که با حرکت ابرها بر فراز جاده مواجه می شوند مرتبا باید تصمیم‌گیری کنند که آیا باید بی توجه به ابرها به مسیر خود ادامه دهند یا باید سرعت خود را افزایش داده و از ابرها پیشی بگیرند یا برعکس سرعت خود را کم کنند و به ابرها اجازه عبور دهند که این البته به معنی به خطر انداختن ثانیه‌های حیاتی در رقابتی نفسگیر است.

هدف فناوری پیش‌بینی خورشیدی آی‌بی‌ام کمک به غلبه بر این چالش است. بدین منظور یک دوربین شبیه به توپ بسکتبال حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیش از حرکت خودروی مسابقه دانشگاه میشیگان (AURUM) بر روی کاپوت خودرو نصب می‌شود.این دوربین که Sky Camera نام دارد، مجهز به لنز‌هایی با زاویه فوق العاده گسترده، یک آفتاب سنج خورشیدی، حسگر GPS و پردازنده است که داده‌های مربوط به جنبش ابر و اطلاعات فوری تابش خورشیدی را جمع آوری می‌کند.

 

خودروی خورشیدی
این اطلاعات در تلفیق با اطلاعات هواشناسی در مورد سرعت و جهت باد یک مدل پیش بینی کوتاه مدت آب و هوا را در اختیار تیم قرار می‌دهد.

این سیستم علاوه بر سود کوتاه مدت، همچنین با استفاده از داده‌های تاریخی آب و هواهای مختلف و مدل‌های پیش بینی خورشیدی به ارائه پیش بینی‌های دقیق در طول مسیر مسابقه دو یا سه روز آینده می پردازد. آی بی ام می گوید این بدان معنی است که گروه می‌تواند تعیین کند که چگونه انرژی خورشیدی در مکان‌ها و زمان‌های مختلف در دسترس خواهد بود وکمک کند که شما کجا و چه زمانی خودرو خود را برای شارژ مجدد در طول چهار روز پیمودن مسیر پارک کنید.

برچسب ها :

ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات