صفحه اصلی » اخبار خودرو » ضرر استون مارتین سه برابر شد

ضرر استون مارتین سه برابر شد

۲۵ مهر ۱۳۹۴
0
1,052 بازدید

ضرر استون مارتین در پی فراخوان هزاران خودرو و کاهش فروش در چین، در سال ۲۰۱۴ تقریبا سه برابر شد و این خودروساز لوکس انگلیسی برای چهارمین سال متوالی موفق نشد به سودآوری برسد.

این برند که برای ساخت خودروهای اسپورت “دی بی ۵″ که جیمز باند سوار آن می‌شود معروف است سال گذشته ۷۱٫۸ میلیون پوند (۱۱۰٫۹ میلیون دلار) ضرر کرد که در مقایسه با ۲۵٫۴ میلیون پوند ضرر در سال ۲۰۱۳ بالاتر بود.

اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین به رویترز گفت: این شرکت حداقل تا سال ۲۰۱۷ به سودآوری نخواهد رسید زیرا سرگرم انجام هزینه روی طرحهای توسعه خود از جمله ساخت نخستین شاسی بلند لوکس است.

به گفته پالمر، فروش خودروهای اسپورت لوکس این برند از ۴۲۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۳ به ۳۶۶۱ دستگاه در سال ۲۰۱۴ کاهش یافت. همچنین این خودروساز به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی تقلبی، ناچار شد برای خودروهایی که در فاصله اواخر سال ۲۰۰۷ تا ابتدای سال ۲۰۱۴ تولید کرده بود، فراخوان دهد.

استون مارتین کاهش ۱۰ درصدی درآمد در مدت مذکور را به کاهش فروش بویژه در چین نسبت داد.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد در تلاش برای سودآور کردن کسب و کار ضررده خود، حدود ۱۵ درصد از نیروی کارش را تعدیل می‌کند.

استون پس از انتصاب پالمر به سمت مدیرعاملی این شرکت، ۲۰۰ میلیون پوند از سرمایه گذاران بزرگش شامل کویت و شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی ایتالیایی تهیه کرد. این شرکت تحت طرحهای توسعه اش، تصمیم دارد تا پایان دهه جاری حدود ۱۵ هزار خودرو تولید کند.

بر اساس گزارش رویترز، این برند که دایملر پنج درصد در آن سهم دارد در حال بررسی مکان برای کارخانه جدیدی است که مدلهای کراس اوور “دی بی ایکس” را تولید خواهد کرد و انتظار می‌رود تا پایان امسال در این باره تصمیم بگیرد.

برچسب ها :

ما را دنبال کنید
نظرات کاربران
نظر دهید

عضویت خبرنامه

برای استفاده از این سرویس لازم نیست هیچگونه هزینه ای پرداخت کنید.!

تنها ایمیل خود را وارد کنید تا به صورت هفتگی مطالب وب سایت برای شما ارسال شود.


تبلیغات